Reintjes, özellikle denizcilik sektöründe şanzıman sistemleri ve deniz tahrik sistemleri üreten bir Alman firmasıdır. Şirketin ürün yelpazesi genellikle gemi tahrik sistemleri, deniz ve endüstriyel uygulamalar için şanzımanlar ve ilgili ekipmanları içerir. Reintjes'in üretebileceği ürünler:
Deniz Şanzımanları: Reintjes, ticari gemiler, yolcu gemileri, feribotlar, yatlar ve denizcilik endüstrisi için çeşitli boyutlarda ve güç aralıklarında deniz şanzımanları üretir. Bu şanzımanlar, gemi motorunun gücünü doğru şekilde tahrik sistemine iletmek için tasarlanmıştır.
Endüstriyel Şanzımanlar: Şirket, endüstriyel uygulamalar için şanzımanlar da üretir. Bu şanzımanlar, enerji santralleri, madencilik tesisleri, çimento fabrikaları ve diğer endüstriyel tesisler gibi çeşitli sektörlerde kullanılır.
Güç Aktarma Üniteleri: Reintjes, gemi tahrik sistemlerinde ve endüstriyel uygulamalarda kullanılan güç aktarma üniteleri üretir. Bu üniteler, motorun gücünü aktarırken hız ve torku optimize etmek için tasarlanmıştır.
Redüktörler ve Dişli Kutuları: Şirket, gemi tahrik sistemlerinde ve endüstriyel makinelerde kullanılan redüktörler ve dişli kutuları da üretebilir.
Dişli kutusu, bir makinedeki güç aktarma mekanizmasının ikinci elemanıdır. Motorun hızını ve torkunu çeşitli hızl ve yük koşullarına göre değiştirmek için kullanılır. Bazen tork dönüştürücü olarak bilinir.,
Dişli kutusu (veya vites kutusu), motor gücünü düzenleyen bir mekanizmadır ve çoğunlukla araçlarda kullanılır. Dişli kutusu, motorun dönüş hareketini, daha yüksek veya daha düşük bir torkla daha az veya daha fazla dönüş hareketine dönüştürür.
Dişli kutusu, iki veya daha fazla dişli çarkının birbirine bağlandığı bir yapıdır. Bu dişliler farklı boyutlarda ve farklı sayıda dişe sahip olabilirler. Bu, dişli kutusunun farklı tork ve hız oranlarını üretmesini sağlar. Örneğin, bir aracın hareket halindeki tekerleklerinin daha hızlı veya daha yavaş dönmesini sağlar.
Dişli kutusu ayrıca motorun gücünü kontrol etmek ve arabayı daha iyi sürülebilir hale getirmek için kullanılır. Örneğin, yokuş yukarı çıkarken, daha yüksek bir tork sağlamak için dişli kutusu daha düşük bir vitese geçer. Buna karşılık, yüksek hızlarda daha az tork gerektiğinde, dişli kutusu daha yüksek bir vitese geçer.